Dam

Välkomna till en ny golfsäsong!

DAMGOLFEN 2024 har startat upp, från Måndag 20/5 är det gemensamt spel på Rösaberg.
Den ”stora” starten är kl 17.30 (vi lottar bollar av de som är på plats så det är bara att dyka upp, alltså ingen anmälan).
Några som är daglediga brukar starta med 9 hål redan kl 15, så har du möjlighet är du välkommen redan då.

Bifogar ett kalendarie där ni kan se vad vi hittills planerat, mer kan hända under säsongen så håll utkik i er mailkorg eller anmäl ditt intresse av att vara med i damgolfens messengergrupp, öppen för alla intresserade! Vill du leta tag på den själv heter gruppen ”Damgolf Rösaberg”, bara att gå med i konversationen så får du enkelt tillgång till gemenskapen eller så hör du av dig så vi kan leta upp din användare och lägga till.

Några aktiviteter att hålla koll på förutom vår traditionella Måndagsgolf:

Dan Barsk, PRO på Bollnäs GK erbjuder en närspelskurs som kommer att hållas på RÖSABERG.
Kostnad 795:- för tre timmars kurs vid ett tillfälle (minimum 5 deltagare och max 8), anmäl ditt intresse senast Onsdag 22/5 om du vill vara med.
Datum för kursen blir utifrån deltagares och Dans möjlighet.

Lördag 8 Juni är damkommittén ansvarig för att hjälpa till att anordna klubbens tävling, det är enkla uppgifter, hör av dig om du kan hjälpa till.

Söndag 30 Juni planerar vi en gemensam golfdag i Ljusdal, mer information kommer i separat mail nästa vecka.

Vi hoppas fler damer kommer med på våra aktiviteter i sommar, alla är välkomna när ni kan! Ju fler vi är desto roligare 🙂 .
Är du nybörjare så ta chansen att golfa med mer erfarna som kan hjälpa dig att utveckla ditt spel.

Här hittar du en länk till damgolfens kalendarie för 2024:
Kalendarie 2024

Hör av dig till någon av oss om du har några funderingar kring klubbens ”damgolf”

Paula Ståhlberg                        paula.t.stahlberg@gmail.com                          076-116 69 89
Margareta Johansson             anna.margareta.johansson@gmail.com        070-375 56 43
Erika Thalén                              thalen@helsingenet.com                                 073-031 85 60
Cattis Hedström                       catharina.hedstrom@gmail.com                    070-303 94 06

VÄLKOMMEN!