Börja spela golf

Vill du Börja spela Golf?  Så här går det till

För att få börja spela golf måste du först gå en s.k. Grönt-kort-kurs för att lära sig spelets grunder, regler, vett och etikett. Hur man spelar och beter sig på banan, helt enkelt.
Kursen anordnas av klubbens Pro. Klubbens medlemmar håller i den praktiska och teoretiska utbildningen.

Anmälan till kurs gör du till klubben och då enklast genom att använda kontakt formuläret som du hittar genom att klicka här

Kostnaderna för Grönt kort kursen är för närvarande:

Seniorer och Juniorer

Alt.1.
Utbildning, bollar, lån av utrustning under kurstillfällena och första säsongens avgifter till klubben

2200:-

Alt 2.
Lika Alt 1. men man förbinder sig ett fullvärdigt medlemskap även påföljande säsong.

1500:-

Alt 3.
Lika Alt 1. Men man förbinder sig ett fullvärdigt medlemskap under dom två påföljande säsongerna.

500:-

______________________________________________________________

I priserna ingår praktik, teori, bollar, lån av utrustning under kurstillfällena och första årets avgifter till klubben. Du blir fullvärdig medlem i klubben och får spela fullt ut på hemmabanan.
När du gått dina fadderrundor och fått officiellt handicap får du dessutom spela på de flesta andra banor.

För Seniorer gäller att ha tillgång till en Spelrätt innan fadderrundorna startas. Detta gäller inte om du är folkbokförd utanför X-län. ( Se fliken Spelrätt ).
Juniorer behöver inte ha någon Spelrätt .

Medlemsansökan lämnas in till klubben vid kursstart. Följande år betalar du avgifter som alla andra medlemmar i klubben.