Dam

Välkomna till en ny golfsäsong!

Du får det här brevet eftersom du är en av de tjejer / damer som är medlem i Alfta Edsbyns GK.
Golfsäsongen är snart här igen och vi tänkte passa på att informera om lite nyheter från damkommittén.

I höstas tackade vår trogna damkommitté för sig efter många fantastiska år och uppskattat arbete för klubben.
Ny damkommitté är på plats och den består av oss, Cattis (Catharina) Hedström, Erika Thalén, Margareta Johansson och Paula Thalén Ståhlberg.
Vi hoppas kunna utveckla damgolfen tillsammans med er så att vi blir fler som aktivt golfar och har kul tillsammans!

Vi startar säsongen med att bjuda in alla till en pre-golf vid padelhallen i Edsbyn där det installerats en golfsimulator.
Padelhallen ligger på Hantverkargatan 18.

Välkomna dit Söndagen 16/4 kl 14-17, vi kör dropin så kom när det passar dig!
Det här är en strålande möjlighet att testa simulatorn, prata golf och fika tillsammans, dessutom helt utan kostnad då klubben sponsrar eventet
Du behöver ta med dig egna klubbor och en boll.

Måndagsgolfen – vi återkommer om startdatum när vi vet mer om när banan öppnar för spel.
Tanken är att vi fortsätter med golf för alla damer på måndagar och gör några förändringar så det kan passa alla som har lust att hinna med 18 hål.
Den gemensamma starten kommer att ske kl. 17.30, vi lottar bollar bland de spelare som är på plats och går ut allt eftersom lottningen är klar,dvs vi lottar en boll och den släpps ut på banan så fort den är lottad, sen lottar vi nästa osv.

Är du en av dem som gärna går nio hål innan vår samling så är det en första träff kl. 15, den blir mer spontan och de som är där hjälps åt att dela in bollarna som det passar.
Vill du gå nio hål till efter våra gemensamma runda så finns möjlighet för det med.
Vi kommer även se till att det finns chans till att fika gemensamt i caféet under kvällen.

Vi vill passa på att dela en annan nyhet för året och det är en idé om att erbjuda gemensamma golfresor till närliggande golfbanor under säsongen, detta får ni mer information om i samband med starten av måndagsgolfen.

Vi ser framemot en härlig golfsäsong tillsammans med er – varmt välkomna!
Damkommittén
Cattis, Erika, Margareta och Paula.

PS har ni idéer / tankar om hur vi kan utveckla damgolfen tillsammans eller vill vara med i damkommittén så kontakta oss gärna, t ex via mail till Paula paula.t.stahlberg@gmail.com alt telefon 076-116 6989.