Klubben

Här finner du en kort presentationsfilm över Alfta-Edsbyns Golfklubb. För att starta filmen klickar du på pilen mitt i bilden och att få större bild klickar du på den lilla rutan som dyker upp i nedre högra hörnet i filmrutan när filmen startar.

Klubben bildades den 13 juli 1988 och 9-hålsbanan invigdes den 21 juli 1990. Banan som är av skogs- och parkkaraktär har par 70 och även SSS 70.
2012 utökades banan med ytterligare 9 utslagsplatser och banan erbjuder nu 18 individuella Tee’s.

Banan är ritad av banarkitekten Sune Linde och byggd av f d markägaren Kurt Jonsson.
Marken ägs numer av Ovanåkerskommun och klubben arrenderar marken.

Goda träningsmöjligheter finns med driving-range, övningsgreen, övningsbunker och en 6-håls övningsbana. För dig som vill prova finns klubbor att låna