Grönt Kort

Så här börjar du spela golf.

För att spela golf på merparten av Sveriges banor behöver du ha Grönt Kort. Det är lite som ett körkort – beviset på att du har koll på spelet och reglerna. Du får det när du har klarat teori och spelprov, och när en klubb har godkänt kortet åt dig.

Jag vill ta Grönt Kort!

På Alfta – Edsbyns Golfklubb behöver du anmäla dig en utbildning för Grönt Kort.

Utbildningen genomförs under 3 träffar där varje träff är ca 2–3 timmar.

Utöver träffarna kommer du som ny spelare behöva göra ett webbaserat teoriprov samt en godkänd praktisk uppspelning genom faderrundor med spelare som innehar officiellt handicap och som kommer guide dig till hur man spelar och ska uppträda på en golfbana.

Hur lång tid det tar för dig att ta grönt kort är upp till dig.

För att få spela på andra golfbanor krävs grönt kort vilket innebär officiellt handicap.

Kommande kurser:

Kurstillfälle 2:

Söndag 18:e juni – uppstarts träff och teoretisk genomgång  09:00 – ca 12:00. genomförs på Alfta Skogstekniska Utbildning AB.

Måndag 19:e juni- Övning på ranchen. 18:00 – ca 20:00

Tisdag  20:a juni – Övning på ranchen. 18:00 – ca 20:00

Anmälan görs till joakim@skogstekniska.se

Max 12 deltagare / kurstillfälle

Pris:

18 år och äldre 1 000 kr

Under 18 – 700 kr.

Genom kursavgiften kommer du under vara medlem i Alfta – Edsbyn Golfklubb säsongen 2023 och spela så mycket du vill.