Range och Övningsområde

Foto: golfinorr.se

Klubbens Driving Range ligger mycket centralt belägen i anläggningen. Inom några få meter finns klubbens alla övningsfaciliteter belägna. Driving Range ligger även i direkt anslutning till serveringen och är närmsta granne med första Tee.
Rangens utslagplatser är alla belägna under tak.
På rangen betalar du med kort direkt i bollautomaten, inga kontanter kan användas. Stoppa i, eller blippa ditt kort och följ instruktionerna du får av den kvinnliga rösten.
En hink bollar kostar 15 kronor och betalas idag endast med kredit- eller betalkort.

OBS! Rangen plockas och klipps Måndagar och Torsdagar och stängs därför dessa dagar mellan 06:30 – 08:30

Övningsgreen är svagt undulerad med en tillhörande yta som kan användas för att öva chip in på green.

Korthålsbanan, som består av 6 hål ligger precis bakom serveringen och är fri för alla att använda och även här finns vatten med i spel för den som vill utmana. Även övningsbunkern är placerad här.
På korthålsbanan och i övningsbunkern får man EJ använda range bollar utan måste använda egna.